juni 2012

Ørret - fiske i Ram - Tjerna. 25.06.2012.

Etter en vellykket fiske sesong i Ram - tjerna sist sommer satte jeg meg i bilen og reiste en tur hit for å teste om det var like bra. Man kanfaktisk begynne å lure på hva som har skjedd her. Å løs...

Ørret fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. 21.06.2012.

Ørret fiske med markdrag er en spennede fiskemåte, ørreten kan følge etter og smånappe lenge før den omsider hugger til og sitter på kroken. Idar og jeg hadde en meget spennede dag og kveld på Fjel...

Ørret fiske i Abbortjern på Varaldskogen. 19.06.2012.

Christian og jeg tok oss en sen kveldstur til Abbortjern. Var en tur nede ved Kongotunen, Larbekken og Kavalainen før vi startet fisket i Abbortjern. Ørreten vaket masse i Kongotunen og den var hel...

Sponsorer og samarbeidspartnere til Villmarksbloggen.

Vil med denne siden igjen takke mine støttespillere.  Villmarkshilsen Villmarksbloggen /Jan Rune

Bæreia. 17.06.2012.

Man må vel si det var en vellykket familiedag ved Bæreia. Været holdt seg ganske bra, masse mennesker var innom ogfisk til noen av dem som testet fiskelykken. Her skal Villmarkskokken Rune Weckhor...

Ørret fiske i Fjellsjøen og Trøsjøen på Finnskogen. 13.06.2012.

Iver, Stefan, Idar og jeg tok turen til Finnskogen for å teste ut markedrag. Og i dag hadde jeg uheldigvis lagt igjen kamera hjemme. men bilder blir det alikevel. Fiskekort blir betalt for Fjellsj...

Kongsvinger Sport & Fritid AS.

Jeg vil rette en stor takk tilKongsvinger Sport & Fritid ASfor å ha sponset meg medfiskeutstyr fraShimano. Nå kan jeg gå fiskesesongen i møte med nytt og flott utstyr. Shimano Aerocast SAC27L Shi...

Ørret fiske i Lystjern på Varaldskogen 08.06.2012.

Da tok Iver, Idar og jeg turen innpå Varaldskogen igjen. Denne gangen reiste vi til Lystjern. Lystjern. Det var utrolig flott vær denne dagen. Idar med den første ørreten. Denne fikk han nesten m...

Villmarksbloggen.blogg.no

Fikk en mail fra en kar i Oslo i dag som hadde vært på Hovedøen. Her hadde han kommet over noen som hadde risset inn reklame for Villmarksbloggen. Det er lagt ned flott arbeid her :) Villmarksblo...

Ørret og gjedde fiske i Glomma. 04.06.2012.

Kjell Roger og jeg har et lite avbrekk fra ørret fiske på Finnskogen. Nåsom Glomma har begynt å gå neder tiden inne for å teste fiskebettet her. Vannstanden er kansje litt høy ennå, men fra tidlige...

Fisketur til Varaldskogen på Finnskogen. "Gjesteinnlegg"

Etter litt "surfing" på nettet etter fine fiskeplasser fant vi en kar fra Kongsvinger som hadde en spennende blogg som omhandlet fiske. Akkurat det vi var på utkikk etter. Det sto skrevet at Varald...

Pinewood Norge AS

Jeg vil rette en stor takk til Pinewood Norge AS for å ha sponset meg med friluftsklær Pinewood Lappland Extreme. Nå kan jeg gå kalde fiskekvelder, høsten og vinteren i møte og slippe å fryse. Pin...

Fisketur til Bjørntjern på Varaldskogen. "Gjesteinnlegg"

Jeg har i den siste tiden brukt en god del tid på og fiske sjøørret i Oslofjorden. Men så kom varmen og jeg bestemmer meg for å prøve meg litt med tørrflue. Og mine tanker gikk da til Kongsvinger o...

Med telt og fiskestang på Finnskogen. Dag 3.

01.06. - 03.06.2012. Dag 3. "Kongotunen, Larbekken, Kavalainen og Abbortjern". Etter en vindfull natt var vi gang tidlig på morgenen. Fikk i oss litt frokost og gikk ned til Kongotuen.Vinden har ...

Med telt og fiskestang på Finnskogen. Dag 2.

01.06. - 03.06.2012. Dag 2. "Snustjern, Svarttjern og Abbortjern" Igjennom natten var det stille, ingen mygg, knott, ulv eller bjørn kom innom for å hilse på en enslig fisker som ligger i sin s...

Med telt og fiskestang på Finnskogen. Dag 1.

01.06. - 03.06.2012. Da var dagen kommet for en vandring med telt og fiskestang inne på Varaldskogen. Hadde valgt de dagene som værgudene ikke var med, utrolig kaldt, regn og kraftig vind. Fant ut...
villmarksbloggen

52, Kongsvinger

Hei! Jeg heter Jan Rune og er 52 år. Jeg bor i Kongsvinger som ligger i Hedmark. Har en stor lidenskap for jakt, fiske, fellefangst og generelt alt innen friluftsliv. Enkelte av innleggene kan ha reklamebasert innhold. Dette skyldes at enkelte produsenter/leverandører sponser meg med produkter. Og hvis jeg kommer over noe jeg synes fungerer bra, skriver jeg om dette. Hvis det er noe dere lurer på kan dere sende meg en e-post Villmarksbloggen@hotmail.no Har enkelte gjesteinnlegg, her er det andre som forteller om sine opplevelser, dit jeg har sendt dem. I disse innleggene er det de personene som står for teksten og bilder om ikke annet er oppgitt. Husk Copyright Det er ikke lov å kopiere bilder eller teksten i mine innlegg. Villmarkshilsen Jan Rune