juni 2011

Ørret - fiske i Ramtjerna. 29.06.2011.

Tok meg en kveldstur til Ramtjerna for å se om ørreten var like bitevillig som sist jeg var der. Ettersom det har gått så dårlig på de siste turene, med lite ørret. Måtte Ramtjerna testes på nytt. ...

Ørret - fiske i Svart-tjernet. 27.06.2011.

Etter en dårlig start på fiske i Abbortjernet, tok vi turen til Svart - tjernet for å prøve ørreten. Her har også KJFF lagt forholdene meget bra tilrette for den som ønsker å fiske eller bare være ...

Ørret - fiske i Abbortjern. 27.06.2011.

Alle skryter av dette tjernet da det kommer til ørret fiske. Så Ole, Richard, Kjell og jeg satte kursen for Varaldskogen for å teste ut Abbortjern. 27.06.2011. Abbortjern ligger inne på Varaldskog...

Ørret - fiske i Ramtjerna. 26.06.2011.

I dag sto Ramtjerna for tur. Ramtjerna ligger ikke langt unna Rv. 200 på Masterud, her har Fagernes Utmarkslag lagt ting til rette for dem som ønsker å fiske ørret, det ligger en båt i tjernet som...

Sankthans - feiring ved Trøsjøen.

Tronn spiller trekkspill "drömmen om elin". Han er utrolig dyktig. Mostafa og jegtok en tur opp til hytta for å hilse på Tronn og Bjørn. Villmarkshilsen fra. Tronn, Bjørn, Mostafa og Jan Rune

Ørret - fiske i Trøsjøen. 25.06.2011.

Mostafa hadde lyst på å fiske ørret i kveld, så vi tok en kveldstur inn til Trøsjøen for å teste fiskelykken. Og jammen var ikke fiskelykken til stede. 25.06.2011. En avslappet ung mann i båten, h...

Test av utstyr i Fjellsjøen. 22.06.2011.

Det ble en lang fiske tur i går kveld. Avsluttet fiske rundt kl 01.00 på natten. 22.06.2011. Markedraget til Panther Martin synes jeg var et flott markedrag, Selv om at jeg ikke fikk fisken til å ...

Test av fiskeutstyr. 22.06.2011.

Nå skal jeg til Fjellsjøen for å teste ut et markedrag. Konvoj som jeg vanligvis bruker er best utover kvelden, da mørket kommer er det fullstendig stopp, da vi ikke ørreten bite på. Panther Marti...

Ørret - fiske i Trøsjøen 18.06.2011.

Etter en god start i Fjellsjøen, forsatt Idar og jeg ørret fiske i Trøsjøen. Det gikk litt tregt i starten, Men Ørreten kom til slutt. 18.06.2011. Lite med fiskere i denne sjøen, alle båtene var f...

Ørret - fiske i Fjellsjøen 18.06.2011.

I dag var det gråvær og masse regn da Idar kom bort til meg en tur og lurte på om vi skulle ta en tur til Fjellsjøen, men i dag satt den ganske langt inne for at jegville ta en tur, på grunn av det...

Ørret - fiske i Trøsjøen og Fjellsjøen 15.06.2011.

Ble en masse skriverier om ulv, men syntes det var greit og publisere dette. Men her kommer innlegget om ørret - fiske i Trøsjøen og Fjellsjøen den 15.06.2011. Idar og jeg tok turen til Finnskogen...

Spor etter ulv ved Fjellsjøen. 16.06.2011.

Har i dag vært med Willy Dambakken fra Statens Naturoppsyn på søk etter spor etter ulv, og det tok ikke lang tid før vi fant dette. 16.06.2011. Fjellsjøsætra. "Fjellsjøen" 16.06.2011. Kart må til...

Ulven hyler ved Fjellsjøen. 15.06.2011.

Nå er det bekreftet at det er ulv ved fjellsjøen. Og ikke bare en ulv men det er flere. Ser ut til at dem har tilhold mellom Blåmyra og Trøa. Lydopptaket ble tatt 15.06.2011. Kl: 21.18. Innlegget ...

Er det ULV ved Fjellsjøen? 15.06.2011.

Var på fisketur ved Fjellsjøen i går kveld, Fikk hylende jubel fra noen ulver da jeg fikk den første ørreten opp i båten. Har litt problemer med å få lagt inn videofilmen, men prøver igjen i morgen...

Ørret - fiske i Damtjernet 13.06.2011.

Richard, Ole, og jegdro en tur opp til Dantjernet i kveld,turen ble plutselig bestemt. Så da kan det hende at man kan få masse stor ørret. Og turen ble velykket. 13.06.2011. Richard og Ole forbred...

Glomma renner over sine bredder. 12.06.2011.

Så var det tid for en liten flom i Glomma! Masterudveien Rv. 200. 12.06.2011. Masterudveien Rv. 200 står under vann, autovernet er helt under vann. 12.06.2011. Masterudveien Rv. 200 står under v...

Ørret - fiske i Lystjern på Varaldskogen. 11.06.2011.

I dag sto Lystjern for tur, her er det også bra med ørret. Lystjern ligger på Varaldskogen helt inne på Svenskegrensa. Dere kan jo gjette hvem som fikk ørret! 11.06.2011. Lystjern. 11.06.2011. Kj...

Abbor - Fiske i Glomma.

Mostafa fisker små abbor ved Gjølstadfossen i Glomma, før flommen kom. Legger ut noen film klipp før neste innlegg kommer, Det vil igjen omhandle ørret fiske. Blir ikke Damtjernet denne gangen.

Ørret - fiske i Damtjernet.

Iver får fisk, spent på om det er en ørret. Men denne gangen ble det abbor.

Ørret - fiske i Damtjernet 08.06.2011.

Ettersom stangforbudet til Christian ble opphevet, bestemte vi oss for å gjøre et nytt forsøk og se om ørreten var villig. Stangforbudet ble fort gjenninnsatt av Kjell og meg. Den karen klarer ikke...

Ørret - fiske i Damtjernet 07.06.2011.

I dag tok Idar og jeg turen opp til Damtjernet uten fiskestang. Vi hadde med Iver og Stefan og tenket dem kunne fiske litt i håp om at dem skulle få ørret. 07.06.2011. Iver og Stefan gjør seg klar...

Harrfiske i Glomma.

Kjell - Roger fisker Harr i Gjølstadfossen "Glomma"

Abbor - fiske i Glomma.

Kjell Roger haler inne en flott abbor. Gjølstadfossen "Glomma"

Fiske i Glomma ved Gjølstad 02.06.2011.

Kjell, Mostafa og jeg fant ut at vi skulle prøve fiskelykken i Glomma "Gjølstadfossen" Dette er en tur vi ikke angrer på, flott kveld, masse fisk. Glomma var litt stor, men det gjorde ikke noe for ...

Fiske - Guide 02.06.2011.

Fikk oversendt et bilde fra Ove - Arild som er ved Damtjernet og fisker. En flott ørret! Kan opplyse at det var noen vak av stor ørret om morgenen og fisken ble tatt på spinner. (kobber) Så mørke s...

Fiske - Guide i dag 01.06.2011.

Ja i dag kom det folk fra Hamar (Ådalsbruk)som ønsket på prøve seg på ørreten som er i Damtjernet på Åbogen. Det er hyggelig at dem som leser bloggen prøver de fiskevann jeg skriver om. Så får vi h...
villmarksbloggen

51, Kongsvinger

Hei! Jeg heter Jan Rune og er 51 år. Jeg bor i Kongsvinger som ligger i Hedmark. Har en stor lidenskap for jakt, fiske, fellefangst og generelt alt innen friluftsliv. Jeg skriver om friluftsliv i medlemsbladet Bobra til Kobbl. Enkelte av innleggene kan ha reklamebasert innhold. Dette skyldes at enkelte produsenter/leverandører sponser meg med produkter. Og hvis jeg kommer over noe jeg synes fungerer bra, skriver jeg om dette. Hvis det er noe dere lurer på kan dere sende meg en e-post Villmarksbloggen@hotmail.no Har enkelte gjesteinnlegg, her er det andre som forteller om sine opplevelser, dit jeg har sendt dem. I disse innleggene er det de personene som står for teksten og bilder om ikke annet er oppgitt. Husk Copyright Det er ikke lov å kopiere bilder eller teksten i mine innlegg. Villmarkshilsen Jan Rune