Isfiske.

Røye fiske Valsjøen, Rendalen. Siste dagen.

14.03.2017 Siste dagen. Etter god mat og drikke foregående kveld ble starten på røye fiske ikke så tidlig. Men jeg var utpå isen rundt kl. 10.00.   Den røya vi tok på denne turen var kun ...

Røye fiske i Valsjøen, Rendalen. Dag 2.

13.03.2017. Andre dagen. Røya var i hugget denne dagen også. Og av den samme størrelse som i går. Røye fiske i Valsjøen, Rendalen.   Røya var bitevillig i dag også. Litt vanskelig...

Røye fiske i Valsjøen, Rendalen.

12.03.2017. Først dag. Da var tiden inne for og reise til Rendalen og Valsjøen for og fiske røye. John Olav, Henrik og jeg startet tidlig søndags morgen for og få mest ut av dagen på isen det er 3...

02.03.2017. Røyefise på kirkesjøen, Finnskogen.

Endelig fikk man tid og mulighet til og gjøre seg en fisketur inn til Kirkesjøen som ligger på Finnskogen. Røye sto på dagens agenda. Kirkesjøen huser røye, ørret og abbor.   Kirkesjøen...

Røye fiske på Valsjøen, Rendalen. 06.03. - 08.03. 2016

Da var tiden inne for og reise til Valsjøen som ligger i Rendalen for og fiske røye og ørret. Statskog har en hytte like ved vannet som heter Valsjøhytta som var leid i denne perioden vi skull...

Isfiske Kirkesjøen 29.12.2015

Da var tiden inne for og teste ut om isen er trygg og ferdes på. Etter flere dager med +10 grader og sterk vind hadde jeg liten tro at isen skulle være trygg. John Olav og jeg gjorde derfor en tur ...

Røye fiske på Kirkejøen.

Da gjorde John Olav og jeg en tur til Finnskogen og Kirkesjøen for og fiske røye. Kirkesjøen 30.12.14. Dette kan vel kalle blåtimen. John Olav prøver og friste røya. John Olav klarte og lu...

Isfiske Nøklevann og Kirkesjøen på Finnskogen. "31.01.2014"

Det fristet til en ny tur til Finnskogen for og prøve ut både ørret og røye i Nøklevann og Kirkesjøen på Finnskogen. Får håpe veiene er blitt brøytet bedre enn hva dem var i går. Veien var nok bli...

Isfiske Kirkesjøen på Finnskogen. "30.01.2014."

Tok oss en kveldstur til Kirkesjøen for og teste ut om røye og ørret var i hugget. Det var dårlig brøytet innpå skogen. Men vi kom frem. Var en del overvann på isen, istykkelsen ca 15 cm "stålis"...

Abbor-fiske på Vingersjøen vinteren 2013.

Har satt sammen noen bilder / film-snutter fra abborfiske på Vingersjøen, vinteren 2013. Fiskeutstyret har vi kjøpt hos. http://www.vapensport.no/index.do Facebooksiden "Villmarksbloggen" ...

Isfiske etter ørret på Varaldskogen 2013.

Bilder satt sammen fra våres fisketurer på Varaldskogen, vinteren 2013. Fiskeutstyret er kjøpt hos. http://www.vapensport.no/index.doFacebooksiden "Villmarksbloggen" finner dere her. http://w...

Isfiske Kirkesjøen, Finnskogen. "01.04.2013."

01.04.2013. Siste dagen av påsken tok Idar, Kjerstin og jeg turen til Finnskogen for og se om vi skulle få noe røye og ørret. Kan love det ble mye fisk. Dagen i dag var flott med +5 grader, skyfri...

Isfiske Svarttjernet. Varaldskogen. "26.03.2013."

Etter noen spennende dager på Varaldskogen reiste Kjell - Roger, Christian og jeg på nytt en tur inn til Varaldskogen for og teste fiskelykken. Temperaturen i dag lå på +10 grader, skyfri himmel og...

Isfiske Snustjern og Svarttjernet. Varaldskogen. "25.03.2013."

Fikk en telefon på formiddagen fra Christian som lurte på om jeg ville bli med han inn på Varaldskogen for og fiske ørret. Og med den farten som var i ørreten sist jeg var der behøvde jeg ikke tenk...

Isfiske Holmtjern, Svarttjernet, Larbekktjernet og Kongotunen på Varaldskogen 23.03.2013.

Nytt forsøk på Varaldskogen. Dagen i dag har vært flott med skyfri himmel, sol og -8 grader. Det ser ogsåut til at det begynner og bli fart i ørreten.Startetpå Holmtjernet. Holmtjern. Varaldskogen...

Isfiske på Vingersjøen. "06.03.2013"

Etter noen utrolige dager på Vingersjøen, med masse fisk gikk turen ennå en gang dit. Kort vei fra der man bor og ligger likeutenfor sentrum av Kongsvinger. Ennå en flott dag på Vingersjøen. Var e...

Isfiske Vingersjøen. "01.03.2013"

Henrik og jeg måtte prøve ut Vingersjøen etter jeg haddeen vellykket tur sist med en del stor abbor. Sol og vind fra nord. Temp. -1 grad. Det tok ikke lang tid før Henrik hadde den første abborn p...

Isfiske på Nordre Øyungen og Vingersjøen. "26.02.2013"

Idar og jeg reiste av gårde for og prøve litt abbor-fiske. Og da gikk turen til Nordre Øyungen og Vingersjøen. 26.02.2013. Nordre Øyungen. Lett overskyet, sol ogtemp. +2 grader. Idar i full sving...

Isfiske Svarttjernet og Kongotunen på Varaldskogen.

Da var tiden inne for og teste ut Varaldskoen, Svarttjernet og Kongotunen sto på listen som skulle testes ut. 17.02.2013. Svarttjernet. 17.02.2013. Svarttjernet. Det kom et lett snøfall om natten...

Isfiske på Nøklevann (Nyckel-vattnet) Finnskogen.

Da var tiden inne for og teste ut Nøklevann (Nyckel-vattnet) på Finnskogen. Nøklevann ligger både i Sverige og Norge. Fiskebestanden i denne sjøen er stor, masse med ørret, røye og abbor. Er man he...

Isfiske på Kirkesjøen, Finnskogen 31.01.2013.

Idar kom innom og lurte på om jeg ville bli med til Kirkesjøen for se om ørret og røye var bitevillig. Som jeg selvsagt ikke sa nei til. Kirkesjøen. En flott dag med sol og +2 grader. Det var lite...

Isfiske Kirkesjøen, Finnskogen 16.12.2012.

På Kirkesjøen i dag var det et forferdelig vær, snøen lavet ned og vinden sto på fra nordvest. Tempraturen lå på 0 grader. Som man ser var det overskyet, snøvær og mørkt hele dagen. Idar i full s...

Snø og julestemning!

Selv hos en Villmarks-blogger er det julestemning. Snøen faller ned og dekker marken med et hvitt teppe. Morgendagen skal jeg ut og fiske røye og ørret hvis veiene innpå Finnskogen er blitt brøytet...

Isfiske Kjerkesjøen 24.03.2012.

Gjorde igjen en tur til Kjerkesjøen for å prøve fiskelykken. Det er noen dager siden sist jeg var her og forventningen var stor. Sist jeg var her nappet fisken hele tiden. Planen var å starte i Kje...

Isfiske Finnskogen 20.03.2012.

Idar og jeg tok en hel dag på Kjerkesjøen for å fiske røye og ørret. Hadde en utrolig flott dag, med delvis sol og flott vær. Vi fikk masse fisk. Tilsammen fikk vi over 18 kg med abbor en god del ø...

Isfiske på Digeren, Kongsvinger 28.02.2012.

En flott dag med sol på isen. Fisken var ikke så bitevillig med en gang men etter hvert nappet det hele tiden. Tok vel tilsammen rundt 150 abbor. Utsikt over Digeren. Idar får abbor i et sett, ...

Isfiske etter røye, ørret og abbor på Finnskogen.

Villmarkshilsen Jan Rune

Nyttårs - fiske i Femundsmarka. 02.01.2012.

Så gikk turen til Hammersjøen og Storsjøen som ligger iFemundsmarka. Disse sjøene skal i følge betjeningen på Gløtvold Handel være topp med tanke på røye fiske. Som var meget hjelpsomme med å svare...

Isfiske Marittalamp 17.04.2011. Finnskogen.

17.04.2011. Her er filmsnutten jeg lovet i tidligere innlegg "Isfiske på Finnskogen". Her kan man se hvor mye vann som var på isen, Abboren hadde ingen problemer med å svømme.

Isfiske Finnskogen 17.04.2011.

Dette er vel siste gangen man kan bevege seg ut på isen, istykkelsen hadde blitt mye mindre siden sist jeg var på Finnskogen og fisket. Isen hadde begynt å slippe ved land og masse sørpe og overvan...

Abbor Fiske på Finnskogen.

Idar fisker abbor. Denne dagen var det virkelig fart i fisken, ikke helt av den store men morsomt var det.

Isfiske på Kirkesjøen, Finnskogen.

Var en tur på Finnskogen for å se om røya var bite villig. Hadde flott vær og solen var fremme fra morgen til kveld. Hadde jo selvsagt glemt både solbriller og solkrem, så man kan jo gjette hvordan...

Extrem fiske i Rendalen.

01.04.11. - 03.04.11. Isfiske på Valsjøen og Veksen i Rendalen. 01.04.2011. Oversikt kart over Valsjødalen. 01.04.2011. Valsjøen og Veksen var de to vannene vi skulle fiske i denne helgen. ʌ...

Forbredelser til isfiske i Rendalen 2011.

Tenke å vise dere litt av det utstyret jeg bruke ved røye fiske. Røye blinker som jeg synes er best. På toppen SAME blinken denne er topp utover våren. Fra venstre VINGEN, SPÄTTA, TITIC, HOJTN, EL...

NM: Isfiske lag 2011.

Valget å stå over lagkonkurransen i dag, reiste derfor på Vingersjøen for å teste utstyr. Og jeg kan opplyse dem som skal være med i morgen, derekan glede dere. Masse stor fisk. Idar med den først...

NM. Isfiske 2011.

Norges mesterskapet i lag går på Sigernessjøen i Kongsvinger, lørdag 5 mars. 3 mannslag fisketid 11.00 - 14.00. Dette gjør at varmen kommer tror jeg, selv om det er spådd bra vær. Norges mestersk...

Isfiske på Finnskogen "Kirkesjøen".

Mellom fellefangst turene mine får jeg tid til litt fiske, tok turen til Kirkesjøen for å se om røya var bitevillig. Da vi kom frem til Finnskogen måtte vi rydde parkeringsplassen for snø, og det v...

Isfiske på Kjerkesjøen 15.12.09.

I dag var jeg på Finnskogen "Kjerkesjøen" for å pilke røye,det var - 5 grader kaldt og det blåste litt.Isen var 5 cm tykk og det var stålis helt trygg å gå på.Fikk tilsammen 30 stk røyer og noe abb...
villmarksbloggen

54, Kongsvinger

Hei! Jeg heter Jan Rune og er 54 år. Jeg bor i Kongsvinger som ligger i Hedmark. Har en stor lidenskap for jakt, fiske, fellefangst og generelt alt innen friluftsliv. Enkelte av innleggene kan ha reklamebasert innhold. Dette skyldes at enkelte produsenter/leverandører sponser meg med produkter. Og hvis jeg kommer over noe jeg synes fungerer bra, skriver jeg om dette. Hvis det er noe dere lurer på kan dere sende meg en e-post Villmarksbloggen@hotmail.no Har enkelte gjesteinnlegg, her er det andre som forteller om sine opplevelser, dit jeg har sendt dem. I disse innleggene er det de personene som står for teksten og bilder om ikke annet er oppgitt. Husk Copyright Det er ikke lov å kopiere bilder eller teksten i mine innlegg. Villmarkshilsen Jan Rune