Fiske.

Ørret fiske "Svarttjern 13.05.2016."

Svarttjern sto for tur etter at Snustjern var sjekket grundig ut. Svarttjern lå helt stille ikke et vindpust og merke. Intet vak og se alt så helt dødt ut. Satte på en liten Panther martin "m...

Ørret fiske "Snustjern 13.05.2016."

Da var tiden inne for en kvelds-tur inn til Finnskogen for og sjekke forholdene i de tjern som huser ørret. Snustjern ligger blank og stille en svak krusning dra over vannflaten med et kjølig dr...

Ørret fiske "20.04.2016".

20.04.2016. Klarte ikke og vente lengre så tok turen inn til de dype skoger for og sjekke om ørreten har kommet i hugget. Alle som fisker har et hemmelig vann som ligger dypt inne på skogen. O...

Ny fiske sesong står for tur.

Nå som isen begynner og bli dårlig og at jeg liker dårlig et bad i kaldt vann. Venter jeg på fiske sesongen skal begynne. Glomma begynner og bli isfri på enkelte steder og jeg vet at stor ørret stå...

Ørret fiske. Fjellsjøen på Finnskogen. 08.09.2015

En siste tur med fiskestangen innpå Finnskogen denne sesongen. Har ikke hatt tid til og fiske så masse som planlagt dette året. Idar og jeg dro derfor en tur til Fjellsjøen. Tok ikke lang tid fø...

Ørret fiske i Fjellsjøen.

09.06.2015. Nå er det en god stund siden vi har vært oppe i Fjellsjøen og testet fiskelykken. Etter en del henvendelser fra mine lesere om jeg har vært her og testet ut fiske syntes jeg det var på...

Ørret fiske i Lystjernet på Varaldskogen. "30.06.2014"

Lystjernet sto for tur denne kvelden. Det var overskyet og regn lå i luften. Ørreten vaket over hele tjernet men bitevillig var den ikke. Eneste som var bitevillig var knott og mygg. Etter en stun...

Fiske i Glomma. "29.06.2014"

Endelig kom jeg meg på en fisketur etter at flytting har tatt opp mesteparten av min tid. Denne kvelden var det Glomma "Svartfossen"somvirket spennende. Vannstanden var undernormal ogregnet øste ne...

Villmarksbloggen tilbake.

Da har man fått flyttet og alle tingene er satt på plass. Skal innrømme det var litt av et slit. Nå ser det ut til at man kan få utøve sine frilufts interesser igjen. Nå kan ørreten føle seg utryg...

Flue-fiske etter ørret i Bjørn-tjernet på Varaldskogen. "18.05.2014"

Kjell Roger og jeg gjorde oss en tur til Bjørn-tjernet for og fiske med flue-stangen. Og jammen var ørreten i hugget og ville ha fluen black night. Ørreten var opp og tok fluer hele tiden. Så stor...

Ørret-fiske i Snus-tjernet på Varaldskogen. "18.05.2014"

Kjell Roger og jeg gjorde oss en tur til Snus-tjernet for og prøve fiskelykken. Ser ut til at ørreten har kommet i hugget nå. Snustjernet. Etter en lang periode med regn og kaldt vær ser det ut ti...

Ørret-fiske i Abbor-tjernet på Varaldskogen 15.05.2014. "Gjesteinnlegg"

Mostafa måtte gjøre seg en ny tur til Abbortjern for og prøve og ta en større ørret enn jeg tok i går. :-) Abbor-tjernet. Mostafa med en flott ørret. Men større enn det jeg tok i går tviler jeg på...

Ørret-fiske i Svart-tjernet og Abbortjernet på Varaldskogen. "14.05.2014"

Mostafa og jeg gjorde oss en kveldstur til Varaldskogen for og se om ørreten var blitt mere bitevillig. Og resultatet ble bra. Svarttjernet. Eller skal man kalle det "de dødes tjern" denne dagen. ...

Ørret og harr fiske i Svartfossen, Glomma. 12.05.2014. "Gjesteinnlegg"

Mostafa er en ivrig fisker og friluftsmann som ikke lar en mulighet gå fra seg da det kommer til og gjøre seg en tur ut i naturen for og kunne utøve sine interesser. Denne gangen har han gjort seg ...

Ørret fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. "09.05.2014"

Idar og jeg gjorde en ny tur til Fjellsjøen for og se om ørreten hadde kommet i bedre humør og ville ha hva vi hadde og tilby den.Det var kommet snø igjen og den lå i åsene rundt oss. Det var så og...

Ørret fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. "28.04.2014"

Etter at vi hadde vært på Varaldskogen og testet fiskelykken, varte det ikke lenge før neste fisketur ble tatt. Denne gangen sto Fjellsjøen for tur. I skogen rundt oss låSnøen ennå i skyggesiden og...

Ørret fiske i Abbortjern på Varaldskogen. "23.04.2014"

Lenge siden jeg har hatt noe innlegg nå, men man må ta noen pauser innimellom. Men i dag tok jeg meg en tur til Finnskogen for og teste ut om ørreten har kommet i hugget. Og sanne mine ord sto ørre...

Ørret fiske i Glomma. "18.09.2013."

Innimellom jaktturer og forberedelser til fangst sesongen blir det en og annen fisketur. Denne ettermiddagen reiste Kjell Roger og jeg en tur ned til Glomma forå se om vi skulle klare og lure på en...

Ørret - fiske i Bjørntjernet på Varaldskogen. "10.09.2013."

Trodde ikke jeg skulle gjøre meg noen flere fisketurer i høst, men etter en lang dag i skogen og ikke sett en eneste tiur. Måtte det bli en kveldstur inn til Bjørntjernet som ligger på Varaldskogen...

Ørret fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. "03.09.2013."

Da gjorde Idar og jeg årets siste fisketur til Finnskogen og selvsagt reiste vi til Fjellsjøen. Hadde håpet på og få gjort meg mange fisketurer denne sesongen, men det blir aldri som man har tenkt ...

Ørret og harr fiske i Gjølstad - fossen Glomma."12.08.2013."

Selv om at rå-bukk jakten er i full gang, må man ta seg en fisketur til Glomma for og se om man klarer og lure på noenørret og harr.Vannstanden i Glomma er som fortalt tidligere utrolig lav og man ...

På jakt etter stor ørret i Glomma. "09.08.2013."

Kjell Roger kom innom og lurte på om jeg ville være med og prøve fiskelykken, og det er sjelden nei til et sånn spørsmål. I kveld gikk turen ned til Glomma "sentrum av Kongsvinger"for og forsøke og...

Fisketur i Glomma. "07.08.2013."

Da måtte jeg gjøre meg en tur til Glomma for og se om ørret og harr er i hugget. Glomma har for tiden veldig lav vannstand, så flue bør vel være tingen nå. Her ser man hvor lav vannstanden det er,...

Ørret fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. "08.07.2013."

Man må benytte de sene kveldstimer til og skrive noen innlegg på bloggen. Dagene går med til vandring i skog og mark. Innemellom gjør man seg en fisketur til kjente vann for og fiske ørret. Ennå en...

Ørret - fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. "01.07.2013."

Da var tiden kommet for en ny og etterlengtet fisketur til Finnskogen og Fjellsjøen. Denne kvelden var det en kald vind og ingen insekter og se på vannflaten, ikke et vak og se. Så da må man finne ...

Fiske i Glomma. "14.06.2013."

Nå som Glomma er på retur etter flommen som har herjet store deler av Hedmark i vår. Var tiden inne for og teste ut om fisken er blitt bitevillig. 26.05.2013. Tok med noen bilder fra da flommen he...

Ørret - fiske på Varaldskogen og Finnskogen mai 2013.

Sammendrag av våre fisketurer mai måned 2013. Sammendrag fra alle fisketurer som er blitt tatt i mai 2013. En god start på fiskesesongen. Fiskeutstyret har jeg kjøpt hos: http://www.vapenspo...

Ørret - fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. "03.06.2013."

I sterk nordavind reiste Idar og jeg til Fjellsjøen for og se om det er blitt fart i fisken. Og det kan jeg garantere at det har blitt. 03.06.2013. Fjellsjøen. 03.06.2013. Det var slitsomt og ro ...

Ørret-fiske i Lystjernet på Varaldskogen. "27.05.2013."

Da var tiden inne for og gjøre seg en ny tur til Varaldskogen for og fiske ørret i Lystjernet. Idar, Lars-Fredrik, Kjell-Roger og jeg satte kursen for stedet med en masse omveier på grunn av flom. ...

Min favoritt-sluk til ørret-fiske. "Lofty`s Cobra 13g."

Hadde ikke helt tenkt og røpe mitt beste fiskesluk som jeg benytter da ørretenikke helter i hugget. Men er kanskje greit og dele med seg av hva man bruker ofte da man er og fisker. Jeg fjerner den ...

Ørret-fiske i Kongotunen på Varaldskogen. "22.05.2013"

Etter en tur på Svarttjernet stanset jeg ved Kongotunen for og prøve ut dette lille tjernet før jeg avsluttet for dagen. Og jammen var det fart i ørreten her også. Det som overrasket meg var at de ...

Ørret-fiske i Svarttjernet på Varaldskogen. "22.05.2013"

I et forferdelig regnvær tok jeg turen til Varaldskogen for og fiske ørret. En ihuga fisker lar seg ikke stoppe av dårlig vær.Og resultatet kan man ikke klage på. 22.05.2013. Svarttjernet. 22.05....

Ørret-fiske i Snustjernet på Varaldskogen. "21.05.2013."

På formiddagen kom Idar en tur til meg og lurte på om vi skulle gjøre oss en fisketur til Varaldskogen, som jeg selvsagt svarte ja til :-) Da vi kom frem til Snustjernet var det oppholdsvær men tor...

Ørret -fiske i Kalsjøen på Finnskogen. "18.05. - 19.05.2013."

Etter en kort fisketur på Snustjern reiste jeg lengere inn på Finnskogen for og fiske i Kalsjøen. 18.05.2013. Her koster fiskekortet"døgnkort / årskort"kr 50,- / 200,- og vegavgiften kr 30,- Vegen...

Ørret - fiske Snustjernet, Varaldskogen. "18.05.2013."

Da var tiden inne for og gjøre seg en tur til Snustjernet som ligger på Varaldskogen for og fiske ørret. Ble litt forundret over at det ikke var noen her og fisket. 18.05.2013. Her ser man det lil...

Ørret-fiske i Damtjernet. "14.05.2013"

Kjell- Roger og jeg bestemte oss i dag for å gjøre oss en fisketur rundt om i forskjellige tjern. Vi har ett par hemlige vann som ikke ligger langt fra Kongsvinger som skulle utforskes om ørreten h...

Ørretfiske Varaldskogen 2012.

Etter en fantastisk fiskesesong inne på Varaldskogen med masser av opplevelser der både stor og små ørret har dirret i stangtuppen vil jeg prøve å dele med meg av de opplevelsene jeg har hatt her i...

Ørret- fiske i Glomma. 07.05.2013.

Jeg gjør ett nytt forsøk på stor ørreten i Glomma, tempraturen i dagvar 22 grader ogvanntempraturen var 9 grader. Så det skal være topp med tanke på ørret-fiske. Fisken var mer enn bitevillig i dag...

Ørret-fiske Glomma. 23.04.2013.

Kjell - Roger og jeg tok første fisketuren ned til Glomma for og jakte på vår - ørreten. En kald vind fra sørøst +2 grader og sol var det denne kvelden.Kanskje litt tidlig og starte fiske-sesongen ...

Fiskeminner fra Finnskogen.

Nå begynner jeg og lengte etter vår og sommer fiske på Finnskogen. 15.05.2012. Min første fisketur til Finnskogen. Resultatet ble tre ørret på 20 minutter. 22.05.2012. Snustjernet. Her har jeg ta...

Dugnad på Varaldskogen 07.11.2012.

Da er dugnads-gjengen i Kjff`s fiskeutvalg og jaktutvalg på Varaldskogen for å gjøre alt klart til vinteren kommer. Båter skal tas opp og vi skal hugge ved som skal plasseres ved alle koier og gapa...

Utsetting av ørret på Varaldskogen. "20.10.2012."

Da var tiden inne for og sette ut ørret inne på Varaldskogen "20.10.2012."Været i dag var ikke med oss. Masse regn og en temperatur på +3 grader og vind gjorde dagen både kald og våt. I forbindels...

Ørret fiske på Varaldskogen.

Har denne sesongen testet ut forskjellige Rapala under mine fisketurer inne på Varaldskogen. Og tenkte og presentere mine favoritter. Favoritt nr. 1. Rapala MaxRap MXR 7. "MXR07 FS" Flake silver....

Dugnad på Varaldskogen. 23.09.2012.

Vi la ut ett par garn (30 mm.) for og prøvefiske i Abbortjern i går, så spenningen var stor da vi tok opp garnene igjen i dag. Ikke akkurat storfangst men det er ørret igjen i tjernet. Vi skulle og...

Dugnad på Varaldskogen. 22.09.2012.

Etter en flott fiskesesong inne på Varaldskogen er tiden inne for og rydde litt rundt tjernene. Må ta ned noen busker som står nede ved vannkanten og legge til rette sånn at man kommer seg lett ut ...

Fiske i Norsfossen vestsiden, Glomma. 01.09.2012.

Da må man prøve seg påen ny tur til Nosfossen, Glomma. Selv om det har hvert masse regn, etter siste turen vi var herhåper vi at fisken må være sulten. . Kjell Roger. Som dere ser er vannstanden m...

Ørret og røye fiske i Kirkesjøen på Finnskogen. 30.08.2012.

Da var tiden inne for å sjekke ut om ørret og røye var bitevillig i Kirkesjøen på Finnskogen. Iver, Idar og jeg satte derfor nesen mot de dype skoger. På vei inn til Kirkesjøen kjører vi forbi Kve...

Svartfossen, Glomma. 22.08.2012.

Hassan og Mostafa spurte en kveld om vi skulle ta en fisketur. Og som den ihuga fiskeren jeg er så tok vi en tur ned til Svartfossen, Glomma for å se om fisken var bite villig. Etter en del kast, ...

Med fiskestang i Norsfossen, Glomma. 17.08.2012.

Kjell Roger, Ole Morten og jeg tok turen til Norsfossen for å teste ut fiskelykken. Glomma har jo hatt høy vannføring igjennom hele sommeren så dette var første turen i år. Vannstanden var fremdele...

Ørret fiske i Kvakkolampi og Holmtjern på Varaldskogen. 10.08.2012.

Etter en lengre ferie i Danmark er man tilbake for å fiske litt inne på Varaldskogen. Kjell Roger og jeg reiste til Kvakkolamp for å teste ut dette tjernet. Men her ble vi skuffet ingen vak etter ø...

Ørret fiske i Snustjern og Abbortjern på Varaldskogen. 11.07.2012.

Hatt noen turer på Finnskogen uten at ørreten har vært bitevillig. Så det har vær lite med innlegg. Men denne kvelden dro Christian, Kjell Roger og jeg inn til Snustjern og Abbortjern for se om ørr...

Ørret fiske i Bjørntjernet og Lystjern på Varaldskogen. 01.07.2012.

Da var tiden inne for og tørke støv av fluestanga. Denne er ikke blitt brukt på en del år.Det tjernet inne på Varaldskogen som heter Bjørntjernet er det kun tillatt og bruke fluestang.Ørreten som e...

Ørret - fiske i Ram - Tjerna. 25.06.2012.

Etter en vellykket fiske sesong i Ram - tjerna sist sommer satte jeg meg i bilen og reiste en tur hit for å teste om det var like bra. Man kanfaktisk begynne å lure på hva som har skjedd her. Å løs...

Ørret fiske i Fjellsjøen på Finnskogen. 21.06.2012.

Ørret fiske med markdrag er en spennede fiskemåte, ørreten kan følge etter og smånappe lenge før den omsider hugger til og sitter på kroken. Idar og jeg hadde en meget spennede dag og kveld på Fjel...

Ørret fiske i Abbortjern på Varaldskogen. 19.06.2012.

Christian og jeg tok oss en sen kveldstur til Abbortjern. Var en tur nede ved Kongotunen, Larbekken og Kavalainen før vi startet fisket i Abbortjern. Ørreten vaket masse i Kongotunen og den var hel...

Ørret fiske i Fjellsjøen og Trøsjøen på Finnskogen. 13.06.2012.

Iver, Stefan, Idar og jeg tok turen til Finnskogen for å teste ut markedrag. Og i dag hadde jeg uheldigvis lagt igjen kamera hjemme. men bilder blir det alikevel. Fiskekort blir betalt for Fjellsj...

Ørret fiske i Lystjern på Varaldskogen 08.06.2012.

Da tok Iver, Idar og jeg turen innpå Varaldskogen igjen. Denne gangen reiste vi til Lystjern. Lystjern. Det var utrolig flott vær denne dagen. Idar med den første ørreten. Denne fikk han nesten m...

Ørret og gjedde fiske i Glomma. 04.06.2012.

Kjell Roger og jeg har et lite avbrekk fra ørret fiske på Finnskogen. Nåsom Glomma har begynt å gå neder tiden inne for å teste fiskebettet her. Vannstanden er kansje litt høy ennå, men fra tidlige...

Med telt og fiskestang på Finnskogen. Dag 3.

01.06. - 03.06.2012. Dag 3. "Kongotunen, Larbekken, Kavalainen og Abbortjern". Etter en vindfull natt var vi gang tidlig på morgenen. Fikk i oss litt frokost og gikk ned til Kongotuen.Vinden har ...

Med telt og fiskestang på Finnskogen. Dag 2.

01.06. - 03.06.2012. Dag 2. "Snustjern, Svarttjern og Abbortjern" Igjennom natten var det stille, ingen mygg, knott, ulv eller bjørn kom innom for å hilse på en enslig fisker som ligger i sin s...

Med telt og fiskestang på Finnskogen. Dag 1.

01.06. - 03.06.2012. Da var dagen kommet for en vandring med telt og fiskestang inne på Varaldskogen. Hadde valgt de dagene som værgudene ikke var med, utrolig kaldt, regn og kraftig vind. Fant ut...

Ørret fiske Holmtjern og Svarttjernet, Varaldskogen / Finnskogen 28.05.2012.

Denne kvelden dro Kjell Roger og jeg til Varaldskogen for å fiske ørret. Det var blå himmel og solen var fremme og skulle varme, men den gang ei. Det var kaldt hele kvelden 9 grader da vi kom frem ...

Ørret fiske Lystjernet 27.05.2012. Varaldskogen / Finnskogen.

Christian hadde lyst på at vi skulle gjøre oss en tur til Lystjernet for å teste ut fiskelykken. Og som sagt ble dette gjort. Da vi ankom Lystjernet møtte vi to som avsluttet fisket. I følge dem v...

Ørret fiske Lystjernet, Varaldskogen / Finnskogen 24.05.2012.

Idar og jeg tok en kveldstur til Lystjernet, Idar har aldri vært i dette tjernet tidliger og var spent på om det var som jeg fortalte. Man vet jo hvordan vi fiskere er,manlegger på og trekker fra. ...

Ørret fiske i Snustjernet Varaldskogen / Finnskogen 23.05.2012.

Ble en ny tur til Snustjernet. Ettersom vi hadde en positiv opplevelse sist gang vi var i Snustjern måtte dette prøves igjen. Denne gangen med kamera. Må passe seg for Skogtrollet da man kjører in...

Ørret fiske Kongotunen Varaldskogen / Finnskogen 22.05.2012.

I kveld dro Iver ogjeg opp til Kongotunen på Varaldskogen for å sjekke ut dette tjernet. Kongotunen er et lite tjern med masse fisk. Arealet er kun 6 dekar og har en dybde på 9 meter. Det er lett å...

Ørret fiske Snustjern Varaldskogen / Finnskogen 20.05.2012.

Snustjern: (33 V 0361183 UTM: 6674131)Et lite men flott tjern som jeg kommer til å besøke flere ganger. Dybde: 20 m.Hoh: 350 m. Areal: 15 dekar.Fiskesorter: Abbor og ørret. Er en del bløt myr i no...

Ørret fiske Lystjernet Varaldskogen / Finnskogen 19.05.2012.

I dag dro Kjell Roger, Lisa, Christan og jeg til Lystjernet for å teste ut dette tjernet. Lystjernet er det tjernet som er mitt favoritt vann. Her er det masse fisk, man kan gå rundt tjernet uten ...

Ørret fiske Svarttjernet. Varaldskogen / Finnskogen. 18.05.2012.

Ble en ny tur til Svarttjernet. Iver og Idar hadde lyst på og teste ut Svarttjernet for første gang. Og det ble en vellykket fiske kveld. Svarttjernet. Temperaturen i dag var 10 grader, blå himmel...

Ørret fiske Svarttjernet, Varaldskogen / Finnskogen 15.05.2012.

Gjorde meg en kveldstur til Varaldskogen for å teste fiskelykken. Ble litt overasket over at det var så mange her inne som fisket.Det var mennesker som fisket i alle tjern. Kjørte forbi Svarttjerne...

Utsetting av ørret Finnskogen / Varaldskogen. 12.05.2012.

Da var tiden inne for å sette ut ørret i en del vann på Varaldskogen. Abbortjern, Kongotunen, Snustjern, Svarttjern,Bjørntjern, Holmtjern skulle få en ny bestand av flott ørret. 13.05.2012. Da e...

Ørret fiske Holmtjern, Finnskogen / Varaldskogen. 01.05.2012.

Ettersom det var dårlig fiskebett i Abbortjern satte vi nesen mot Holmtjern. Holmtjern. Kveldsstemning Holmtjern. Holmtjernshytta som står åpen foralle som ferdes inne på Varaldskogen. Enkel og ...

Ørret fiske Abbortjern Finnskogen / Varaldskogen. 01.05.2012.

Dette året skal jeg tafor meg alle fiskevann på Finnskogen / Varaldskogenog presantere dem på Villmarksbloggen. Kjell Roger og jeg bestemte oss for å starte fiskesesongen på Varaldskogen. Første v...

I påvente av at fiske sesongen skal starte.

I påvente på at isen skal bli helt borte på sjøene inne på Finnskogen. En avslappende stor fisker. Villmarkshilsen Jan Rune

På jakt etter stor - ørret i Glomma.

03.04.2012. Ørret fiske Glomma. Sted: Gulli "Kongsvinger Kraftverk" Det tok ikke lang tid før jeg måtte ut å prøve fiskeutstyret i Glomma. All is er borte og stor ørreten står bare å venter på og ...

Fjellsjøen, Finnskogen. Norway.

I påvente av at felle sesongen skal begynne igjen. Legger jeg ut litt minner fra årene som har gått. Ser frem imot sommeren igjen med fiskestang. Villmarkshilsen Jan Rune

Mine natur og fiskeopplevelser.

Video fra ørretfiske på Finnskogen 2011

Ørret - fiske i Fjellsjøen, Finnskogen. 31.08.2011.

Jeg gir meg ikke med å fiske. Idar og jeg reiste en tur til Fjellsjøen for å prøve fiske lykken. Det har i den siste tiden vært dårlig fiske på Finnskogen. Ørreten har uteblitt og den står veldig d...

Ørret og røye - fiske i Bjørsjøen, Stor Elvdal. 28.08.2011.

Da var siste dagen kommet her på Bjørsjøen. Litt trist, men vi har hatt en flott weekend med masse opplevelser.Og det er ikke lenge før vi kommer tilbake. Da er det røye - fiske som står for døren....

Ørret og røye - fiske i Bjørsjøen, Stor Elvdal. 27.08.2011.

Spenningen var høy da vi satte oss i båten for å ta opp garnene vi hadde lagt ut kvelden før. I dag var det tåke og overskyet vær. Men regnet holdt seg unna, utover dagen kom solen igjennom tåke og...

Ørret og Røye - fiske i Bjørsjøen, Stor Elvdal 26.08.2011.

Da var tiden inne for å fiske ørret og røyei Bjørsjøen som ligger i Stor Elvdal, Her har Stor - Elvdal Kommuneskoger gjort i stand et vann som har masse fisk. Det er kun ørret og røye i vannet. Det...

Ørret - fiske i Lystjern, Varaldskogen 21.08.2011.

Ingen tur til Varaldskogen uten at man tar en tur innom Lystjen, Dette er etter min mening det beste vannet som er på Varaldskogen. Ørreten er virkelig i hugget utover kvelden og best er det like f...

Ørret - fiske Kavalainen Varaldskogen 21.08.2011.

Da satte Kjell og jeg nesa mot Varaldskogen for å teste ut et nytt tjern som det skal være bra ørret. Joda vi fikk til sammen 6 ørret. Kavalainen. Tjernet er ikke stort, og det var enkelt å gå ...

Ørret - fiske Skårilden.

Idar og jeg skulle teste ut Skårilden som ligger i Sør Odal. Før i tiden var dette et meget bra vann, med masse ørret og abbor. Skårilden. Skårliden. Skårilden. På brakka som ligger ved Skårild...

Ørret - fiske Kalsjøen. 23.07.2011.

Idar og jeg bestemte oss for å ta en tur til Kalsjøen på Finnskogen for å prøve fiskelykken. Her er det en del stor fin ørret og røye. Ved ankomst til Finnskogen var vær - gudene ikke med oss, det...

Fiske i Norsfossen, Glomma. 30.06.2011.

Ettersom vannstanden i Glomma begynner å bli normal igjen, tok vi oss en tur for å teste ut dette stedet. Dette er en flott plass der man kan få masse stor fisk, her har man alle typer fisk. Et eld...

Ørret - fiske i Ramtjerna. 29.06.2011.

Tok meg en kveldstur til Ramtjerna for å se om ørreten var like bitevillig som sist jeg var der. Ettersom det har gått så dårlig på de siste turene, med lite ørret. Måtte Ramtjerna testes på nytt. ...

Ørret - fiske i Svart-tjernet. 27.06.2011.

Etter en dårlig start på fiske i Abbortjernet, tok vi turen til Svart - tjernet for å prøve ørreten. Her har også KJFF lagt forholdene meget bra tilrette for den som ønsker å fiske eller bare være ...

Ørret - fiske i Abbortjern. 27.06.2011.

Alle skryter av dette tjernet da det kommer til ørret fiske. Så Ole, Richard, Kjell og jeg satte kursen for Varaldskogen for å teste ut Abbortjern. 27.06.2011. Abbortjern ligger inne på Varaldskog...

Ørret - fiske i Ramtjerna. 26.06.2011.

I dag sto Ramtjerna for tur. Ramtjerna ligger ikke langt unna Rv. 200 på Masterud, her har Fagernes Utmarkslag lagt ting til rette for dem som ønsker å fiske ørret, det ligger en båt i tjernet som...

Ørret - fiske i Trøsjøen. 25.06.2011.

Mostafa hadde lyst på å fiske ørret i kveld, så vi tok en kveldstur inn til Trøsjøen for å teste fiskelykken. Og jammen var ikke fiskelykken til stede. 25.06.2011. En avslappet ung mann i båten, h...

Test av utstyr i Fjellsjøen. 22.06.2011.

Det ble en lang fiske tur i går kveld. Avsluttet fiske rundt kl 01.00 på natten. 22.06.2011. Markedraget til Panther Martin synes jeg var et flott markedrag, Selv om at jeg ikke fikk fisken til å ...

Test av fiskeutstyr. 22.06.2011.

Nå skal jeg til Fjellsjøen for å teste ut et markedrag. Konvoj som jeg vanligvis bruker er best utover kvelden, da mørket kommer er det fullstendig stopp, da vi ikke ørreten bite på. Panther Marti...

Ørret - fiske i Trøsjøen 18.06.2011.

Etter en god start i Fjellsjøen, forsatt Idar og jeg ørret fiske i Trøsjøen. Det gikk litt tregt i starten, Men Ørreten kom til slutt. 18.06.2011. Lite med fiskere i denne sjøen, alle båtene var f...

Ørret - fiske i Fjellsjøen 18.06.2011.

I dag var det gråvær og masse regn da Idar kom bort til meg en tur og lurte på om vi skulle ta en tur til Fjellsjøen, men i dag satt den ganske langt inne for at jegville ta en tur, på grunn av det...

Ørret - fiske i Trøsjøen og Fjellsjøen 15.06.2011.

Ble en masse skriverier om ulv, men syntes det var greit og publisere dette. Men her kommer innlegget om ørret - fiske i Trøsjøen og Fjellsjøen den 15.06.2011. Idar og jeg tok turen til Finnskogen...

Ørret - fiske i Damtjernet 13.06.2011.

Richard, Ole, og jegdro en tur opp til Dantjernet i kveld,turen ble plutselig bestemt. Så da kan det hende at man kan få masse stor ørret. Og turen ble velykket. 13.06.2011. Richard og Ole forbred...

Ørret - fiske i Lystjern på Varaldskogen. 11.06.2011.

I dag sto Lystjern for tur, her er det også bra med ørret. Lystjern ligger på Varaldskogen helt inne på Svenskegrensa. Dere kan jo gjette hvem som fikk ørret! 11.06.2011. Lystjern. 11.06.2011. Kj...

Abbor - Fiske i Glomma.

Mostafa fisker små abbor ved Gjølstadfossen i Glomma, før flommen kom. Legger ut noen film klipp før neste innlegg kommer, Det vil igjen omhandle ørret fiske. Blir ikke Damtjernet denne gangen.

Ørret - fiske i Damtjernet.

Iver får fisk, spent på om det er en ørret. Men denne gangen ble det abbor.

Ørret - fiske i Damtjernet 08.06.2011.

Ettersom stangforbudet til Christian ble opphevet, bestemte vi oss for å gjøre et nytt forsøk og se om ørreten var villig. Stangforbudet ble fort gjenninnsatt av Kjell og meg. Den karen klarer ikke...

Ørret - fiske i Damtjernet 07.06.2011.

I dag tok Idar og jeg turen opp til Damtjernet uten fiskestang. Vi hadde med Iver og Stefan og tenket dem kunne fiske litt i håp om at dem skulle få ørret. 07.06.2011. Iver og Stefan gjør seg klar...

Harrfiske i Glomma.

Kjell - Roger fisker Harr i Gjølstadfossen "Glomma"

Abbor - fiske i Glomma.

Kjell Roger haler inne en flott abbor. Gjølstadfossen "Glomma"

Fiske i Glomma ved Gjølstad 02.06.2011.

Kjell, Mostafa og jeg fant ut at vi skulle prøve fiskelykken i Glomma "Gjølstadfossen" Dette er en tur vi ikke angrer på, flott kveld, masse fisk. Glomma var litt stor, men det gjorde ikke noe for ...

Fiske - Guide 02.06.2011.

Fikk oversendt et bilde fra Ove - Arild som er ved Damtjernet og fisker. En flott ørret! Kan opplyse at det var noen vak av stor ørret om morgenen og fisken ble tatt på spinner. (kobber) Så mørke s...

Fiske - Guide i dag 01.06.2011.

Ja i dag kom det folk fra Hamar (Ådalsbruk)som ønsket på prøve seg på ørreten som er i Damtjernet på Åbogen. Det er hyggelig at dem som leser bloggen prøver de fiskevann jeg skriver om. Så får vi h...

Ørret - fiske Damtjernet 31.05.2011.

Måtte gjøre meg en tur til Damtjernet på nytt, for å se om det var like bra som sist jeg var der. Iver, Idar og jeg reiste opp på kvelden for å prøve lykken. Blir kansje litt masse bilder denne gan...

Ørret - fiske i elven Glomma 29.05.2011.

Tok meg en kveldstur ned til Glomma, for å prøve lykken. Kansje får man stor ørret. 29.05.2011. Utsikt utover Glomma mot Melland. 29.05.2011. Oppstrøms mot Kongsvinger Kraftværk.29.05.2011. Sto...

Ørret - fiske i Damtjernet 27.05.2011.

Christian, Kjell og jeg tok en kveldstur opp til Damtjernet på Åbogen. Synd ikke flere bruker dette stedet, det er laget til med gapahuk og grillplass. Og det er flott ørret og abbor i tjernet. 27...

Ørret - fiske Fjellsjøen 25.05.2011.

Etter en periode med kraftig vind og dårlig vær, gikk turen opp til Fjellsjøen. Gir meg ikke :) Solen var fremme og det var en liten bris som gikk over Finnskogen. Vanntemperaturen var blitt bedre ...

Ørret - fiske Fjellsjøen 09.05.2011.

Et nytt forsøk på Fjellsjøen. 09.05.2011. Ankomst til Fjellsjøen. 09.05.2011. Gapahuken ved Fjellsjøen. 09.05.2011. Brygga ved Fjellsjøen. 09.05.2011. Konvoj "markedrag" ble brukt med maggot på...

Ørret - fiske Fjellsjøen 03.05.2011.

Prøvet lykken i Fjellsjøen på Finnskogen igjen i dag. Det var kald vind +3 grader og snøvær. 03.05.2011. Utenfor den nedre gapahuken, ingen fisk ville nappe på her. Selv om noen ørret var oppe og ...

Ørret - fiske på Fjellsjøen. "Finnskogen" 29.04.2011.

Da var sesongen for fiske i gang. Tempraturen var +14 grader da jeg ankom Fjellsjøen, solen skinte og det var blå himmel. Utover kvelden ble det kaldt, helt nede i +2 grader. 29.04.2011. Fiskekort...

Ørret - fiske på Fjellsjøen 29.04.2011.

Solnedgang over Fjellsjøen. Det var så masse orrhane (black grouse) som spilte rundt meg. Dem satt helt nede ved vannkanten, men var jeg så heldig å få tatt bilde av dem, nei.

Fiske / natur på Finnskogen 22.04.2011.

Da har jeg byttet ut pilkestikka med fiskestanga. En ihuga fisker er raskt ute for å prøve sluk og spinnere om våren. Dette kan være den tidenman virkelig kan få masse og stor ørret. 22.04.2011. K...

Sommer minner. Ørret fiske på Fjellsjøen, Finnskogen.

Jeg og Idar på Ørret fiske på Fjellsjøen. Ørreten var i hugget denne kvelden og det ble en del ørret.

Ørretfiske i Skyrudbekken fortsetter.

Innlegget kom litt sent ut etter jeg var og prøvet fiskelykken i Skyrudbekken. Men dette er et sted jeg på det sterkeste vil anbefale, det er en masse små ørret i bekken men jammen var det mange st...

Ørretfiske i Skyrudbekken.

Skyrudbekken ligger på grensen til Sør Odal kommune, på den ene siden ligger Sør Odal og den andre siden Kongsvinger kommune.For en del år siden var det masse ørret i denne bekken, den har sitt utl...

Gode fiskevann i Rendalen.

Valsjøen. (røye og ørret) Ytre RendalenVeksen. (røye og ørret) Ytre RendalenStorsjøen. (ørret, røye ogsik) Ytre RendalenØversjøen. (ørret) Øvre RendalenValsjøenog VeksenHar jeg kun vært å fisket i ...

Gode fiskevann Skårilden, Hylstertjernet, Høljeren og Grønsjøen.

Skårillen må man løse fiskekort, de andre vann som blir omtalt i dette innlegget er det ikke fiskekort. I tillegg må man betale veiavgift for å komme til disse vann. Fiskekort pr døgn kr. 50,- vega...

Fisketur Fjellsjøen 26 - 27.06.10.

Prøver lykken på nytt i Fjellsjøen i håp at ørreten skal være i slaget.Dagen før vi tok med lavoen og fiskestanga til Fjellsjøen hadde et forferdelig uvær med regn og torden herjet inne på Finnskog...

Fisketur til Fjellsjøen 20.06.10.

Fisketur til Fjellsjøen 20.06.10. Fisken var ikke villig til å bite, men det ble et par ørret og noen abbor.Som dere ser er været flott og det er blitt lagt ut brygge som er meget stødig. De fire b...

Gode fiskevann. Svartbørja, Storbørja og Slabørja.

Det er ingen fiskekort på noen av de sjøene og tjernene jeg skal omtale i dag.Svartbørja. (ørret og abbor)Storbørja. (ørret og abbor)Slabørja. (ørret og abbor)Disse tre sjøene henger sammen og det ...

Fiske i Kjerkesjøen, Nøklevatnet og Kalsjøen på Finnskogen.

Tenkte å holde meg litt til på Finnskogen når jeg kommer med anbefaling av gode fiskevann.Vannene jeg skal ta for meg i dag ligger helt innpå Svenskegrensen, deler av Nøklevatnet ligger i Sverige, ...

Fiske i Trøsjøen og Fjellsjøen på Finnskogen.

Etter et lengre opphold fra bloggen kommer jeg sterkt tilbake utover sommeren og høsten med tips og informasjon om fangst, jakt, fiske og friluftsliv.Tenkte å komme med et tips om vann det er lurt ...
villmarksbloggen

54, Kongsvinger

Hei! Jeg heter Jan Rune og er 54 år. Jeg bor i Kongsvinger som ligger i Hedmark. Har en stor lidenskap for jakt, fiske, fellefangst og generelt alt innen friluftsliv. Enkelte av innleggene kan ha reklamebasert innhold. Dette skyldes at enkelte produsenter/leverandører sponser meg med produkter. Og hvis jeg kommer over noe jeg synes fungerer bra, skriver jeg om dette. Hvis det er noe dere lurer på kan dere sende meg en e-post Villmarksbloggen@hotmail.no Har enkelte gjesteinnlegg, her er det andre som forteller om sine opplevelser, dit jeg har sendt dem. I disse innleggene er det de personene som står for teksten og bilder om ikke annet er oppgitt. Husk Copyright Det er ikke lov å kopiere bilder eller teksten i mine innlegg. Villmarkshilsen Jan Rune